منوی دسته بندی کالا و خدمات

دپارتمان مالی ،بیمه ومالیات

سازمان كلي امور مالي
امور مالي از ناظر سازماني تحت نظارت معاونت مالي و اداري مي باشد و مسؤوليت تعيين خط مشي هاي مالي ، تنظيم بودجه ، ثبت فعاليتهاي انجام شده در دفاتر روزنامه كت و معين بر اساس ضوابط قانوني و نظامهاي مالي تدوين شده ، تهيه ترازهاي آزمايشي مربوطه و انجام كنترلهاي مالي همچنين تهيه گزارشات مديريت و محاسبه قيمت تمام شده توليدات و تهيه صورتهاي مالي ساليانه شركت را دارا مي باشد . جهت نيل به اهداف فوق معاونت مالي و اداري با دو بخش حسابداري مالي و حسابداري صنعتي فعاليتهاي خود را بشرح زير انجام مي دهند .

اهم وظايف حسابداري مالي ثبت و نگهداري حسابها و ثبت دفاترقانوني ، صدور بخشي از اسناد حسابداري ، تهيه تر از آزمايشي از حسابهاي كل و معين ، اخذ ليست هاي تنظيم شده حقوق و دستمزد توسط كامپيوتر و پرداخت حقوق و دستمزد كاركنان از طريق بانك يا صندوق ، انجام امور مربوط به دريافت و پرداخت

شركت ، نگهداري تنخواه كرد اين امور مالي ، ارتباط با بانكها و تهيه صورت مغايرت بانكي همچنين همكاري كامل در بستن حسابهاي پايان سال مالي ، و اداره هاي به اين سيستم شامل اسناد و مدارك مربوط به كليه خريدهاي مواد و قطعات و لوازم خريد خدمات و انجام هزينه هاي و اخذ وجوه مربوط به سفارشات مي باشد .

اهم وظايف حسابداري صنعتي شامل تعيين قيمت تمام شده محصولات شركت و بستن حساب سفارشات ، صدور اسناد حسابداري در رابطه با محاسبات قيمت تمام شده موجودي هاي انبار و گردش موجوديهاي انبار ، نگهداري كارتهاي مربوط به اموال شركت ، نظارت بر پلاك كوبي و محاسبه استهلاك سالانه و صدور اسناد مربوطه همچنين اداره امور انبار گرداني پايان سال مالي و كنترل موجوديهاي انبار ـ موجوديهاي در جريان ساخت و محصول و تهيه و تنظيم گردش

موجوديها جهت بستن حسابها و تنظيم گزارشات مقطعي مورد نياز جهت انجام وظايف محوله به حسابداري صنعتي اطلاعات و اسناد و مدارك مورد نياز واحد حسابداري ثنعتي شامل اطلاعات فني و توليدي ، گردش مواد و توليدات ، برنامه و بودجه و اعداد و ارقام مندرج در ترازهاي آزمايشي و نسخه اي از رسيدها و حواله هاي انبار از ساير واحدهاي امور مالي و عملياتي شركت جهت اين واحد ارسال ميگردد ، حسابداري صنعتي پس از بررسي و انجام محاسبات لازم ، اقدام به صدور اسناد حسابداري بر اساس اسناد و مدارك نموده و اسناد مذكور را به حسابداري مالي جهت ثبت در دفاتر ارسال مي نمايد .

بیمه تامین اجتماعی

اگر بخواهیم در حالت کلی بیمه تامین اجتماعی را توضیح دهیم، باید بگوییم: بیمه تامین اجتماعی، حقوق بیمه‌گزار را تضمین کرده و براساس قانون با ارایه مستمری پس از بازنشستگی و خدمات درمانی به حمایت از حقوق بیمه‌شده می‌پردازد.

تخمین زده شده که تقریبا چهل و دو میلیون نفر از جمعیت جامعه بیمه مربوط به این سازمان داشته و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند. همچنین سه و نیم میلیون نفر بازنسشته و مستمری بگیر این سازمان هستند. بیمه‌‌گزاران تامین اجتماعی و بازنشستگان از خدمات مالی و رفاهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استفاده می‌کنند.

هر شخصی که کد بیمه داشته باشد و نامش در فهرست بیمه شرکت‌ها و سازمان‌های حقوقی رد شده باشد،به وی دفترچه تعلق گرفته و از امتیازات متعدد این بیمه بهره‌مند می‌شود.

اگر بخواهیم در حالت کلی بیمه تامین اجتماعی را توضیح دهیم، باید بگوییم: بیمه تامین اجتماعی، حقوق بیمه‌گزار را تضمین کرده و براساس قانون با ارایه مستمری پس از بازنشستگی و خدمات درمانی به حمایت از حقوق بیمه‌شده می‌پردازد.

تخمین زده شده که تقریبا چهل و دو میلیون نفر از جمعیت جامعه بیمه مربوط به این سازمان داشته و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند. همچنین سه و نیم میلیون نفر بازنسشته و مستمری بگیر این سازمان هستند. بیمه‌‌گزاران تامین اجتماعی و بازنشستگان از خدمات مالی و رفاهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استفاده می‌کنند.

هر شخصی که کد بیمه داشته باشد و نامش در فهرست بیمه شرکت‌ها و سازمان‌های حقوقی رد شده باشد،به وی دفترچه تعلق گرفته و از امتیازات متعدد این بیمه بهره‌مند می‌شود.

مالیات

مالیات چیست؟ مالیات، به مثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره‌برداری از امکانات و منابع یک کشور موظفند آن را پرداخت نمایند تا توانایی‌های جایگزینی این امکانات و منابع فراهم شود.

منظور از مالیات چیست؟ در واقع مالیات انتقال بخشی از درآمد‌های جامعه به دولت یا بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی است که نصیب دولت می‌شود، زیرا ابزار و امکانات دست یابی به درآمد و سود‌ها را دولت فراهم ساخته ‌است.

اقتصاددانان معمولاً از مالیات بر مصرف در مقابل مالیات بر درآمد حمایت می‌کنند، به عنوان مثال در تحقیق در مورد مالیات، سیگار از جمله کالا‌هایی است که دولت‌ها برای جلوگیری از مصرف آن مالیات‌های سنگین بر آن وضع می‌کنند، یا مالیات بر مصرف گازوئیل.بر اساس گزارشی که بنیاد خیریه بلومبرگ به تازگی توسط رویترز منتشر کرده‌ است، صنعت تنباکو ۱۰ درصد درآمد‌های مالیاتی چین را به خود اختصاص داده، شرکت‌های دخانیات مانند فیلیپ موریس حدود ۶ میلیون اندونزیایی را تحت استخدام دارند و به تنهایی بیش از شش میلیارد دلار مالیات غیرمستقیم به صندوق دولت می‌پردازد.

حالا که به طور کلی می‌دانید مالیات یعنی چه، به توضیح هدف از وضع مالیات می‌پردازیم.

تعریف مالیات چیست

هدف از وضع مالیات چیست و عدم پرداخت مالیات چه عواقبی دارد؟

دولت‌ها برای جبران هزینه‌های خدماتی که به شهروندان انجام می‌دهند از طریق وضع مالیاتی اقدام می‌نمایند و البته هدف از وضع مالیاتی برای اغلب کشور‌ها جبران هزینه نیست، زیرا از طریق انواع مالیات نقدینگی دچار تغییرات می‌شود که بعد از جبران هزینه مهم‌ترین عامل وضع مالیاتی است.

 اما به طور عمومی، دولت به واسطه انواع مالیات بخشی از هزینه های عمومی جامعه و حفظ منافع اجتماعی و اقتصادی را امکان پذیر می سازد. می توان گفت تامین سرمایه لازم جهت انجام پروژه ها، ارائه خدمات عمومی و تامین هزینه فعالیت های دولت، هدف های اصلی وضع مالیات هستند.

طبق قانون (قوانین مالیاتی ایران)، پرداخت مالیات وضع شده، اجباری است و عدم پرداخت مالیات مجازات را در پی خواهد داشت. پرداخت مالیات نیز تنها و تنها توسط مراکز تحت نظارت دولت انجام می گیرد. برای اطلاع بیشتر از جرایم مالیاتی پیشنهاد می کنیم مقاله فرار مالیاتی را بخوانید.

نرخ مالیاتی چیست؟

نرخ مالیات چیست؟ نرخ مالیات توسط قانون و دولت مشخص می شود. نرخ مالیات در ایران در واقع مبلغی است که یک شرکت یا یک شخص باید نسبت به پرداخت آن در زمان قانونی اقدام نماید. نرخ مالیات بر اساس اطلاعات و جزئیات مفصلی تعیین می شود و نمی توان مبلغ ثابتی را برای آن در نظر گرفت. در صورتی که نظام مالیاتی حاکم، یک نظام مالیاتی کارآمد باشد، انواع مالیات بر اساس توانایی حقیقی مالیات دهندگان تعیین می شود تا پرداخت مالیات به عاملی برای ورشکسته شدن یک کسب و کار منجر نشود. در یک نظام مالیاتی کارآمد نرخ مالیاتی که برای اقشار غنی مشخص می شود باید سنگین تر از نرخ مالیاتی باشد که از اقشار کم درآمد دریافت می شود.

دپارتمالی مالی ، بیمه و مالیات برای کسب وکارها :

  • طرح ریزی حسابداری کسب وکارهای کوچک
  • بودجه بندی مالی کسب وکارها
  • طراحی سازمان امورمالی صنایع
  • برنامه ریزی و آموزش اموربیمه تامین اجتماعی
  • برنامه ریز و آموزش امور مالیاتی
  • طراحی سیستم تکالیف بیمه ومالیات کسب وکارها
  • سیستم حسابداری اصولی متناسب باکسب وکارها
  • تنطیم لیست حقوق و دستمز د بیمه ای و مالیاتی کسب وکارها
  • ارائه اظهارنامه های مالیاتی اصناف ، صنایع و اشخاص
  • سیستم دهی کامل کسب وکارها در امورمالی ، مالیاتی و بیمه
  • وغیره …..

دپارتمان امورمالی ، بیمه و مالیات : financial@sanatyar-group.ir

همراه با :

گروه صنعت یار

قلب یک کسب وکار امورمالی و حسابداری آن هست و درکنار این تکالیف بیمه و مالیات نیز از مهمترین تکالیف سیستم حسابداری می باشد . ما درصنعت یار با همراهی متخصصین این امر درحوزه حسابداری ، بیمه ومالیات درکنار کسب وکارها بوده وهستیم تا دراین امور هیچ کسب وکاری به خاطر بی اطلاعی و نا آگاهی در این خصوص متضرر شود .ما سعی کرده ایم با ساده ترین اصول این امور را برای شما راحت و سهل برنامه ریزی کرده ایم .

خوشبختانه دولت در سالهای اخیر کارهای زیادی در الکترونیکی کردن امور بیمه و مالیات انجام داده که کسب و کارها به راحتی می توانند امورمربوطه را در سامانه ها انجام دهند . ما دردپارتمان مالی ، بیمه ومالیات با نگرش آموزش و همراهی کسب وکارها این مسائل را به راحتی درتمام استانها برای شما حل خواهیم کرد .