دپارتمان بازرگانی و فروش
شاهراه کسبوکار
هر کسبوکاری، بدون فروش، از بین میرود؛ اما جذب مشتریان صرفا به دلیل داشتن سالها تجربه، مدارک عالی، یا حتی بهترین محصول رخ نمیدهد. فروش به گفتهی افراد مجرب در این زمینه، هنر و علمی است که مستلزم مهارت در هر دو رشته است. مدیران فروش به فروشندگان خود در زمینهی پرسوجو، گوش دادن و بستن قرارداد آموزش میدهند. فروش زمانی رسما به انجام میرسد که یا قرارداد پرداخت برای کالاها و خدمات به امضا برسد و یا در عوض کالاها و خدمات، پول پرداخت شود. این کار را میتوان از طریق جلسات رو در رو، تلفن یا اینترنت و توسط شخص ثالثی مانند دلال معاملات املاکی انجام داد.
مدیران فروش مسئولیت آموزش گروههای فروش دربارهی چگونگی کشف مشتریان احتمالی، مدیریت قلمروها، رسیدن به اهداف فروش و ایجاد پایگاه مشتری را بر عهده دارند. آنها مسئول پیشبینیهای فروش و تحلیل فروش هم هستند که شامل دادهکاوی، سیستم مرور سابقهی فروش و هدف قرار دادن الگوهای خرید است. مدیر از طریق گروهها و گزارشهای شرکت به اطلاعات دست مییابد. سپس یافتههای خود را به مدیر بالادستی که از این اطلاعات برای هدایت شرکت استفاده میکند گزارش میدهد.
در هر تلاشی در جهت فروش، چرخهای وجود دارد. این چرخه زمانی شروع میشود که مشتری احتمالی از وجود پیشنهادی آگاه میشود و به طور ایدهآل با خرید به پایان میرسد. این چرخهی فروش میتواند بسیار سریع باشد مانند خرید محصولات غذایی، یا فرایندی طولانی باشد مانند خرید تجهیزات سنگین یا ساختمانها. مشتریان احتمالی علاقهمند، در مراحل مختلفی از این چرخه در نظر گرفته میشوند که کانال ارتباطی نامیده میشود. کارشناسان بر سر این موضوع توافق دارند که مراحل این کانال ارتباطی عبارتند از:
- سرنخ: این اصطلاح به فرصتهای جدید مبتنی بر تعلق احتمالی مشتری به گروهی (مانند کسانی که محصول مشابهی را در گذشته خریداری کردهاند) اشاره دارد.
- مشتری احتمالی: با خریدار بالقوه از طریق تماس سرد (تماس تلفنی) ارتباط برقرار میکنید و ممکن است او به پیشنهاد شما علاقهمند شود.
- مشتری احتمالی واجد شرایط یا «گرم»: نیازهای مشتری احتمالی از طریق پیشنهادتان برآورده میشود و او برای خرید متقاعد میشود.
- مشتری احتمالی «داغ»: فروشنده در شرف بستن قرارداد است. مخالفتهایی از سوی خریدار وجود دارد که قبل از فروش باید رفع شوند.
- مشتری: خریدار تصمیم به خرید میگیرد.
پس از آنکه فروش به انجام رسید، مدیران باید مطمئن شوند که این مشتری، به مشتری همیشگی تبدیل خواهد شد. برای این کار، فروشنده میتواند ارتباط خود را با مشتری حفظ کند یا محرکهایی برای تکرار خرید پیشنهاد دهد. عملکرد شرکت پس از فروش، به اندازهی خود تجربهی فروش اهمیت دارد. ممکن است کسبوکارها میلیونها تومان خرجِ پی بردن به سطوح رضایت مشتریان خود و وفاداری آنها به شرکت کنند. با این حال، این مسئله به طور عمده مورد قبول است که تلاش برای حفظ مشتریان فعلی نیازمند تلاش کمتری در مقایسه با جذب مشتریان جدید است. به همین دلیل، مدیر باید به تمرین مدیریت روابط مشتری (CRM) بپردازد.
ساختار یک سیستم فروش و بازریابی :
- مدیریت فروش و بازاریابی
- مدیر یت مناطق
- سرپرست فروش
- بازاریاب حضوری
- بازاریاب تلفنی
- بازاریاب اینترنتی
- عوامل پخش وتوزیع
- حسابدار فروش
- نرم افزار های فروش
راه ارتباطی با دپارتمان فروش وبازاریابی :
marketing@sanatyar-group.ir , sale@sanatyar-group.ir
همراه شما با :
گروه صنعت یار
دپارتمان فروش وبازاریابی صنعت یار با نگاه نیاز و بقا هرکسب وکار به فروش ، اقدام استفاده از متخصصین این حوزه برای کمک و ارائه راه کارهای سیستماتیک فرو وبازاریابی برای کسب وکارهای عضو نموده است . این مجموعه با استفاده از سیستم های نوین اصول و قوانین مشتری مداری و بازاریابی در جهت رسیدن هرکسب وکار به اهداف برنامه ریزی شده مد نظر قرارداده است . ما درصنعت یار برآن هستیم تا با اصول نوین سیستم های فروش درکنار تمام کسب وکارها ی کوچک وبزرگ کشورمان ایران باشیم .
ما در مسیر دپارتمان فروش وبازاریابی مصمم به راه اندازی یک سیستم ایده آل متناسب با بودجه و توانایی بالقوه هرکسب وکار هستیم. چرا که هزینه کسب وکار کوچک با یک صنعت بزرگ متفاوت هست . پس ساختار سیستم وسازمان فروش برای هر نوع کسب وکار متفاوت خواهدبود .مایان را بااستفاده ازمتخصصین باتجربه و اجرائی حل کرده ایم و در ارائه خدمات اصولی برای کسب وکارها همیشه همراه آنها هستیم .